5 grunde til hvorfor kontorrengøring er godt for arbejdsmiljøet

1: Førstehåndsindtryk er altid vigtigt

Et rent og ryddeligt arbejdsmiljø ser tiltalende ud og endnu vigtigere indbydende for alle potentielle kunder. Det er med til at skabe tillid helt fra starten og efterlader kunderne med et indtryk af effektivitet, og stærk sans for detaljer. Beskidte gulve eller lokaleborde kan derimod fortælle dine potentielle kunder, at du mangler den nødvendige professionalisme til at tage dig af dine medarbejdere.

2: Løft dit image til nye højder

Når det kommer til de fleste forbrugere og butiksbesøgende, så indebærer et ryddeligt og renligt arbejdsmiljø overlegne kvalitetsprodukter. Det har ingen indflydelse, hvilken type arbejde du laver, om det er at servere mad, lave regnskabsanalyser eller sælge møbler. En potentiel kunde vil helt sikkert dømme dit brand ud fra, hvordan dit kontor og lokale ser ud og føles, og det inkluderer alle produkter og tjenester, du end måtte tilbyde. Lad ikke et rodet arbejdsmiljø resultere i, at en potentiel kunde smutter over til konkurrenten, før du overhovedet har chancen for at kunne komme i dialog med dem.

3: Glade medarbejdere

De fleste medarbejdere betragter deres arbejdsplads som deres andet hjem, og derfor skal du også holde det rent og ryddeligt. Ved at holde arbejdsmiljøet rent og nydeligt giver du dine medarbejdere mulighed for at være produktive, effektive og endnu vigtigere, glade.

I betragtning af at den gennemsnitlige person tilbringer ca. 8 timer om dagen på arbejdspladsen, kan du sikre dig, at dine medarbejdere er komfortable, imens de udfører deres job.

Dine medarbejdere er en direkte repræsentation af dit brand/image og din virksomhed. I dagens Danmark bruger de fleste virksomheder deres medarbejdere som en marketingskanal. Medarbejderne taler nemlig om deres arbejde med deres venner, familier og promoverer produkter og tjenester, som de arbejder dagligt med gennem sociale medier f.eks. LinkedIn eller Facebook. Hvis dine medarbejdere er utilfredse med deres arbejdsmiljø, er de mindre tilbøjelige til at deltage i forretningsrelateret promovering. For ikke at nævne, at deres produktivitet på arbejdspladsen falder betydeligt, når de arbejder side om side med bakterier og snavs.

4: Lad dine medarbejdere passe sit arbejde – Skaf hjælp ude fra

Du skal aldrig pålægge dine medarbejdere den overordnede rengøringspligt. Invester i stedet i et dedikeret rengøringspersonale, som SCS-ren, der arbejder med rengøringen af alle dele og kroge på din arbejdsplads, hvad enten det er rengøring af gulve, tæpper, vægge, vinduer, badeværelser eller gange. Hos SCS-ren tilbyder vi både engangsopgaver, men også faste aftaler, hvor vi kommer ud efter jeres behov.

5: Luftkvaliteten

Luftkvaliteten er en anden faktor, der i høj grad påvirker arbejdspladsens ydeevne såvel som dine medarbejderes sundhed.

Antallet af indendørs luftbårne forurenende stoffer er 100 gange større sammenlignet med udendørs, hvilket gør investeringen i et ordentligt rengøringsfirma mere passende og nødvendigt.

En overordnet rengøringsplan er derfor ekstremt vigtig. Rengøringsplanen planlægger vi dialog med dig, heri indgår alt det specifikke arbejde der måtte udføres, samt ethvert ansvar, som SCS-ren og vores medarbejdere måtte have under rengøringsprocessen. Eventuelle specifikke opgaver skal være tydeligt specificeret, og alle bekymringer skal adresseres. Klagerne håndteres straks af vores personale.

Et rent og desinficeret arbejdsområde udviser et niveau af professionalisme og fortæller potentielle kunder, at du holder af dit brand og dine medarbejdere. En glad medarbejder er en produktiv medarbejder og efterlader et langt bedre indtryk end en medarbejder, der til dagligt arbejder på en rodet arbejdsplads og et usundt arbejdsmiljø. Dette er især vigtigt, da flere og flere virksomheder bruger deres medarbejdere som en måde at promovere deres produkter og tjenester på. Ved at holde arbejdsmiljøet rent sikrer du, at dine medarbejdere er sunde og produktive og klar til at imødekomme behovene hos enhver kunde, der går igennem dine døre.

Kontorrengøring

Kontakt

📞 70 20 04 68

📧  info@SCS-ren.dk

 

Adresse

SCS-Ren ApS
Islevdalvej 144
2610 Rødovre

Ydelser

×
  • Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

    Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

    Luk